Primo ARGUS Living Lab

Link identifier archive #link-archive-thumb-soap-96162
Primo ARGUS Living Lab
Siamo lieti di annunciare il primo ARGUS Living Lab, un evento dinamico di un giorno dedicato alla co-creazione di requisiti, specifiche e strategie per l'implementazione del Link identifier #identifier__59302-1progetto ARGUS. Questo evento collaborativo riunirà un gruppo eterogeneo di stakeholder per esplorare soluzioni innovative per la gestione del patrimonio culturale e la resilienza ai cambiamenti climatici.

Data: 4 luglio 2024
Location: Dipartimento di Studi Umanistici, Università Roma Tre, Roma
Orario: 9.00 – 15.00
Il Living Lab si può seguire anche online registrandosi al link sottostante

Link identifier #identifier__147445-2Register Now!

Che cos'è ARGUS?
Link identifier #identifier__42256-3ARGUS (Non-destructive, scalable, smart monitoring of remote cultural treasures) è un progetto di ricerca europeo che mira a progredire nello sviluppo di strumenti digitali per la conservazione preventiva di un efficace monitoraggio a distanza dei beni del patrimonio culturale costruito.

ARGUS si basa sulle sfide attuali del monitoraggio dei beni culturali remoti e sull'attuale attenzione della ricerca alla conservazione preventiva e prevede lo sviluppo di modelli gemelli digitali supportati da una strategia di digitalizzazione avanzata, sistemi di misurazione portatili per il monitoraggio non distruttivo, metodi abilitati dall'intelligenza artificiale per la modellazione e l'identificazione dei fattori di minaccia e del loro impatto e metodi di supporto decisionale dell'intelligenza artificiale per la conservazione preventiva del patrimonio culturale.

Vi invitiamo a partecipare a questa opportunità unica di contribuire alla conservazione del patrimonio culturale attraverso tecnologie innovative e approcci collaborativi.
L'evento è aperto a:
  • Operatori e autorità culturali
  • Singoli ricercatori nel campo della conservazione dei beni culturali
  • Gruppi di ricerca/accademici nella conservazione del patrimonio culturale
  • ONG e organizzazioni legate al patrimonio culturale
  • Cittadini e pubblico in generale
Il vostro contributo e la vostra partecipazione sono fondamentali per il successo del Link identifier #identifier__104605-4progetto ARGUS. Tutti i partecipanti devono registrarsi prima dell'evento, fornendo le informazioni personali di base, la motivazione per la partecipazione ed eventuali impegni precedenti.
Link identifier #identifier__52559-5Register Now!

***************************************

We are excited to announce the 1st ARGUS Living Lab, a dynamic one-day event dedicated to co-creating the requirements, specifications, and strategies for the Link identifier #identifier__126171-6ARGUS project implementation. This collaborative event will bring together a diverse group of stakeholders to explore innovative solutions for heritage asset management and climate change resilience.

Date: 4th of July 2024
Location: Department of Humanities, Roma Tre University, Rome
Time: 9.00 – 15.00
You can also join online by registering at the link below.

Link identifier #identifier__156580-7Register Now!

What is ARGUS?
Link identifier #identifier__187070-8ARGUS (Non-destructive, scalable, smart monitoring of remote cultural treasures) is a European research project aiming at advancing in the development of digital tools for the preventive preservation of effective remote monitoring of built heritage assets.

ARGUS draws on the current challenges in monitoring remote built heritage assets and the current research focus on preventive preservation, and envisions the development of digital twin models supported by an advanced digitisation strategy, portable measurements systems for non-destructive monitoring, AI-enabled methods for the modelling and identification of threat factors and their impact and AI decision support methods for the preventive preservation of built heritage.

Invitation
We invite you to join us for this unique opportunity to contribute to the preservation of cultural heritage through innovative technology and
collaborative approaches. The event is open to:
  • Cultural stakeholders and authorities
  • Individual researchers in cultural heritage preservation
  • Research/Academic groups in cultural heritage preservation
  • Heritage-related NGOs and organizations
  • Citizens and the general public
Your input and participation are crucial to the success of the Link identifier #identifier__150717-9ARGUS project. All participants should register prior to the event, providing basic personal information, their motivation for participating, and any previous relevant engagement.
Link identifier #identifier__82276-10Register Now!

Link identifier #identifier__105778-11Programma